Vad är omvandlingsoptimering?

Digital marknadsföring erbjuder stora möjligheter för att snabbt nå ut med rätt budskap till rätt målgrupp i rätt tid.

Genom att vi i realtid kan följa resultatet, kan vi också löpande utveckla och anpassa aktiviteterna – eller rent av avbryta och börja om. Därmed kan vi försäkra oss om att din marknadsföring är en investering och inte en kostnad.

Anmäl gärna dig själv, en kollega eller en vän till vår där vi kommer att berätta mer om konceptet Omvandlingsoptimering.se™ och dess olika delar:

  1. Attrahera relevant trafik
  2. Webben som nav för att bekräfta och övertyga
  3. Fånga upp och omvandla besökare till kunder
  4. Skapa merförsäljning hos befintliga kunder
  5. Löpande mäta, utveckla och anpassa aktiviteterna

Omvandlingsoptimering tar över
där sökmotoroptimering slutar

Sökmotoroptimering är något de flesta känner till i dag.
Vad många inte tänker på är vad besökarna möts av när de kommer till en webbplats, här gäller det att omvandla besökarna.

Många företagare är nyfikna på möjligheterna som internetmarknadsföring erbjuder. En del har testat olika metoder att hitta nya kunder och skapa fler affärer genom internet och blivit besvikna på resultatet.

Många har också svårt att se hur aktiviteterna hänger samman och bidrar till försäljning på kort och lång sikt. För att hjälpa dessa företagare har vi skapat konceptet omvandlingsoptimering.se. På denna webbplats och i vår e-postserie går vi pedagogiskt igenom hur framgångsrik internetmarknadsföring bidrar till ökad försäljning genom omvandlingsoptimering. Om ni inte omvandlingsoptimerar er webbplats finns risk att ni går miste om kunder, affärer och medarbetare.

Vår illustration som beskriver flödet i ett företags internetmarknadsföring, från marknadsföringsaktiviteter som driver trafik till webbplatsen till att målgruppen omvandlar och blir kunder.

Ta del av vår e-postserie!

Vår mission är att fler ska upptäcka möjligheterna med internetmarknadsföring. Vi har därför tagit fram en serie e-postutskick, där vi benar ut begreppen och redogör kring fenomenet internetmarknadsföring.

Det här får du veta mer om här på webbplatsen och i våra kostnadsfria mejlutskick:

  • Attrahera relevant trafik till webbplatsen
  • Webben som nav för att bekräfta och övertyga
  • Fånga upp och omvandla besökare till kunder
  • Skapa merförsäljning hos befintliga kunder
  • Mäta, utveckla och anpassa aktiviteterna löpande!

Digital marknadsföring erbjuder stora möjligheter för att snabbt nå ut med rätt budskap till rätt målgrupp i rätt tid. Genom att vi i realtid kan följa resultatet, kan vi också löpande utveckla och anpassa aktiviteterna – eller rent av avbryta och börja om. Därmed kan vi försäkra oss om att din marknadsföring är en investering och inte en kostnad.

Anmäl dig genom att ange din e-postadress här: eepurl.com/kqQPv

Välkommen att kontakta oss

Om du har ett konkret behov eller utmaning, eller om du är nyfiken på alla möjligheter, föreslår vi ett möte där vi berättar mer om konceptet och hur vi får de olika delarna att samverka för att du ska få fler och bättre affärer. Ring eller mejla, så börjar vi där.

Fredrik Colling, VEKTORGRAFIK STOCKHOLM AB
fredrik@vektorgrafik.se  / 070-624 80 62

Peter Svenonius, Humagic Group AB
peter.svenonius@humagic.se / 070 190 20 30

Läs mer om Fredrik Colling och Peter Svenonius som ligger bakom Omvandlingsoptimering™ »